Videokoulutus vloggaajille

Mikään ei ole niin hyvä tapa tuoda esille yrityksen asiantuntemusta, kuin kertoa siitä omin kasvoin ja sanoin! Tulevaisuudessa tärkeimmät vaikuttajat tulevat yrityksen omista riveistä, firman sisältä. Nämä brändilähettiläät ovat parhaita tahoja kertomaan teidän asiantuntemuksestanne, luotettavuudestanne ja aitoudestanne. Vloggaminen eli videobloggaaminen vahvistaa luottamusta ja läpinäkyvyyttä asiakassuhteissanne tuo esille yrityksen arvoja ja kulttuuria parantaa mielikuvaa maailman parhaasta… Lue lisää

Sosiaalisen median katsaus 2018

“Paras digitaalisen markkinoinnin koulutus, missä olen ollut.” – Suvi Widgren, VILA-yrittäjä, yrittäjä-aktiivi, vloggaaja Digikanavat muuttuvat jatkuvasti ja muuttavat ihmisten käyttäytymistä mennessään. Yrityksen pitää olla kärryllä siinä, missä nyt mennään ja mitä on tulossa, jotta asiakkaita riittää myös tulevaisuudessa. Siliän Sosiaalisen median katsaus tuo oleellisen tiedon juuri teille sopivan kokoisessa paketissa. Katsaus on johdolle ja esimiehille tarkoitettu näkymä vuoden… Lue lisää

Kiikarissa kaupallinen sisältöyhteistyökampanja

Huomioi hurja muutosvauhti Lähtökohta kaikkeen suunnitteluun ja tekemiseen lienee muutosvauhdin ymmärtäminen, hyväksyminen ja siitä innostuminen. Rakennettaessa uutta liiketoimintaa, uusia palveluita tai ihan vain sitä markkinointiviestintäsuunnitelmaa, kannattaa pitää mielessä, kuinka nopeaa muutos on ollut. Pelkästään katsomalla 20, 10 tai 5 vuotta taaksepäin voi muutosnopeuden käsittää. Muutosvauhti tekee ennustamisesta vaikeaa: tech taipuu nykyään mihin vaan ja samaan… Lue lisää

Mitä kuuluu online-video?

Mitä kuuluu online video? Kiitos hyvää, olen kaikissa kanavissa, se vastaa. Vidcon 2016 #vidcon16 järjestettiin nyt 7 kertaa jenkeissä ja online-video oli monipuolisempi kuin koskaan. Stagelle nousivat niin Samsungin VR:n kehityksestä vastaava Tara Kriese, kuin tubettaja, jolla on aktiivisena 7 kanavaa ja joka julkaisee viikossa 32 videota per kanava. ”Sulla on varmasti hyvä kamera”, moni… Lue lisää

Facebookin algoritmit – tuoreimmat vinkit

Kuinka saan orgaanista näkyvyyttä Facebookissa sisällöilleni?   Facebook wants real people and loves real people. Näin osoittavat viimeisimmät tutkimukset. Facebook haluaa sisältönsä olevan ihmisistä lähtöisin ja ihmisiä palvelevaa. Huhut muun muassa kirjoitusvirheistä tai emojien positiivisesta vaikutuksesta orgaaniseen näkyvyyteen eivät siis ole puppua vaan todistetusti totta. Tämä ja monta muuta vinkkiä tuli esille Jumpwire Median toimitusjohtajan… Lue lisää

Youtubesta syvemmin

Hell yes! Dagmarin Sami Koski kirjoitti artikkelin 4 kysymystä ja vastausta tubettamisesta (16.11.2015). Jutussa haastateltiin Töttöröön Joona Haataista sekä esiteltiin muutamia suomalaisia tubettajia. Suosittelen lämpimästi tutustumaan, pääset hyvin joron jäljille. Otetaanpa jutusta kiinni ja syvennetään aihetta hieman. ”Mainostajan näkökulmasta konkreettinen mittari on suosio. Kuinka monta kertaa katsotaan kuukaudessa, tilaaja- ja käynnistysmäärän suhde, ylä ja alapeukut… Lue lisää

365 hyvää asiaa ja kiitos vuodesta 2015! 

Siliän toinen vuosi on takana. Teimme vuodesta 2014 listan, 365 Hyvää juttua. Silloin listan kokoamiseen kului yhdet pikkujouluetkot. Hyvät etkot olikin, saimme listasta paljon positiivista palautetta ja päätimme tehdä tästä perinteen. Yhden harvan sellaisen, mutta hyvän. Välillä on syytä pysähtyä miettimään niitä positiivisia juttuja, ihan listan kanssa. Syntyvän perinteen kunniaksi tässä lista viime vuodesta. Vuosi 2015 oli… Lue lisää

Ilmiöt syntyvät tekemällä ja opit sitä myötä!

Tubecon on tapahtuma, joka kiteyttää ilmiön, kulttuurin, suomituben, jengin tavan olla verkossa, ison nipun intoa, haaveita ja yhteisön. Tässä muutama nosto sen erityisyydestä sekä henkilökohtaista katsantokantaa, oppeja matkalta Tubecon -tapahtuman tuottajan silmin. Ilmiöt syntyvät tekemällä Sanoi aikoinaan Saku Tuominen, tuottajaguru, kirjailija ja ilmiöiden synnyttäjä. Se oli kesä 2014 kun ensimmäistä Tubeconia tekemällä tehtiin ja Saku… Lue lisää

Miksei aikuiset tee videoita?

Mielipidekirjoitus siitä miksei aikuiset tee videoita ja mitä aikuiset vois tehdä. Törmään jatkuvasti kuumaan puheenaiheeseen. Miksei aikuiset tee videoita? Miksei aikuiset vloggaa? Miksei kukaan mun tuntema pidä Youtube -kanavaa? Miksi yritykset eivät tee enempää videoita? Miks? Ensimmäiseksi kommentoin, että kyllä aikuiset tekevät videoita. Tiedän monta aikuista. Ja tiedän lukuisia yrityksiä, joilla on aktiiviset ja tuloksekkaat… Lue lisää

YouTube vuonna 2015, mahdollisuus ja arki PK-yrittäjälle

Lyhyesti miltä YouTube näyttää Siliän silmin vuoden 2015 alussa ja lopussa muutama vinkki pk-yrittäjille. Kokosimme tänne linkkejä ja esimerkkejä laidasta laitaan. Siliä duunailee YouTuben parissa, osana vahvistamassa ilmiötä, rakentamassa mahdollisuuksia ja mahdollistamassa arkea. Meiltä kysytään usein että mistä YouTubessa on kyse ja mitä se tarkoittaa. Lisäksi tietysti kysytään, että mitä te oikein teette. Yhteistyökumppanimme Klok… Lue lisää