Mistä yrityksen kannattaa aloittaa sosiaalisen median kanssa?

Teksti on julkaistu ensimmäisen kerran helmikuussa 2017 ja päivitetty heinäkuussa 2019. Mistä sitä oikein sosiaalisessa mediassa kannattaa aloittaa? Mennäänkö yritys edellä, muotoillaanko brändiä, rakennetaanko työnantajamielikuvaa, luodaanko tuotteille ja palveluille omat tilit sosiaaliseen mediaan vai rohkaistaanko asiantuntijoita julkaisemaan omilta tileiltä? Mitä jos kaikkea tuota tarvitaan? Kaikki myyntiä edistävät toimenpiteet ovat tarpeen, osaajista on pulaa. Asiakkaitakin pitäisi… Lue lisää

Dark social, suljettu some – eli mitä analytiikkasi ei näe?

Monet sosiaalisen median ylläpitäjät seuraavat haukkana analytiikkaansa: paljonko sisältöni saavat tykkäyksiä, mikä herättää keskustelua ja paljonko meidän sisältöjä jaetaan. Analytiikka ei kuitenkaan näe kaikkea: valtaosa keskusteluista ja jaoista tapahtuu näkymättömissä. Ilmiön nimi on dark social tai suljettu some. Mystisestä nimestä huolimatta kyse ei ole mistään vaarallisesta tai arveluttavasta. Jokainen meistä jakaa sisältöjä dark socialissa, osasipa… Lue lisää