Viisi vinkkiä tapahtuman liveraportointiin

Tapahtuman liveraportointi on hieno keino jakaa tärkeimmät pointit ja tunnelmat tapahtumasta reaaliajassa ja toisaalta tallentaa ne myöhempää käyttöä varten. Sen avulla voidaan tuoda tapahtuma ruutujen kautta niiden osallistujien luo jotka eivät syystä tai toisesta päässeet paikalle. Liveraportoinnin keinoin voidaan tarjota myös mahdollisuus osallistua loppuunmyytyyn tapahtumaan, nostaa tärkeitä teemoja sosiaaliseen mediaan sekä tarjota lisäarvoa tapahtuman kumppaneille…. Lue lisää

Kauppakeskus somessa on aina valinta!

”Mulla on nyt tämä budjetti tässä ja tällä mentäisiin. Parasta mahdollista pitäisi saada aikaan sekä asiakkaita aamuihin ja arkipäiviin.”   Yksi taiteenlajinsa on kauppakeskusten sosiaalinen media nyt vuonna 2018   Kuluttajatottumukset muuttuvat, vastuullisuuteen ja yhteisöllisyyteen tulisi panostaa. Tulisi myös pitää kulutusta ja palveluiden ostoa yllä, tavoittaa uusia asiakkaita sekä palvella nykyisiä paremmin. Samanaikaisesti ketjut ja… Lue lisää

Markkinoijan päivät sosiaalisessa mediassa ovat ohi

Facebook tulee lähiaikoina tekemään algoritmeihinsa muutoksia, jotka korostavat entisestään sosiaalisen median syvintä olemusta: vuorovaikutusta. Tästä syystä markkinoijan päivät ovat sosiaalisessa mediassa ohi. Tähänkin asti mainossisällöt ovat toimineet somessa huonosti, ja jatkossa ne toimivat siellä entistä huonommin. Facebookin ilmoituksen mukaan Facebook antaa jatkossa enemmän näkyvyyttä sellaisille sisällöille, jotka aiheuttavat aitoa vuorovaikutusta. Kavereiden julkaisuja näytetään uutisvirrassa yhä… Lue lisää

Vinkkejä Instagramiin

Instagram on nopean selailun sovellus, joka miellyttää erityisesti visuaalisia ihmisiä. Koska Instagramia selaillaan erityisesti vapaa-ajalla hyvän fiiliksen, inspiraation ja ideoiden takia, on se yritykselle vaikuttava paikka näkyä, kun vain huomioi kanavan tyylin. Esimerkiksi linkkijaot eivät toimi Instagramin kuvateksteissä (linkki on syytä päivittää kanavan kuvaustekstiin eli bioon) ja paljon tekstiä sisältävät tarjouskuvat eivät sellaisenaan toimi Instagramissa… Lue lisää

Twitter-vinkkejä yrityksille ja organisaatioille

Twitter on monelle yritykselle sosiaalisen median kanavista se haastavin. Mitä yritys voi twiitata, miten erottua Twitterissä? Kokosimme vinkkejä yrityksille ja organisaatioille, jotka kaipaavat apua Twitter-sisältöjensä kanssa. Tekstin lopusta löydät myös videon, jolla juttelemme Twitteristä lisää aamukahvien äärellä!   Vinkkejä Twitteriin Twitter-seuraajien verkoston saa kasvamaan reagoimalla ja osallistumalla aktiivisesti: seuraa, tykkää, re-twiittaa, vastaa ja osallistu! Ole… Lue lisää

Videoiden kuvaaminen älypuhelimella – uhka vai mahdollisuus?

Video antaa julkaisulle parhaan näkyvyyden Kaikkien sosiaalisen median kanavien algoritmit suosivat tällä hetkellä videota. Se tarkoittaa, että saat julkaisuillesi enemmän näkyvyyttä, kun postaat kuvan tai linkin sijasta videon. Video on myös tehokas tarinan kerronnan muoto: videolla on mahdollista esittää asia napakasti ja luontevasti omin sanoin. Lyhyet sisällöt koukuttavat katsojan, joka saattaa katsella lyhyitä videoita peräkkäin… Lue lisää

Somestrategia työn alla – 8 keskeistä kohtaa!

Sitä sanotaan, että kulttuuri syö strategioita aamupalaksi ja näinhän se on. Totta sekin, että ensin kannattaa luoda strategioita, että voi onnistua uudistamaan ja synnyttämään haluttua yrityskulttuuria. Tämä kirjoitus käsittelee somestragian tekemistä, jonka meidän mielestämme tulee aina johtaa myös konkreettiseen toimintasuunnitelmaan. Me suosimme työpajamuotoista työskentelyä. Työpaja tulee aina valmistella ennakkoon ja olla hyvin johdettu. Somestrategian tarve… Lue lisää

Asiantuntijuus sosiaalisessa mediassa

Päätös ja pitkäjänteinen työ – sitä on asiantuntijuus sosiaalisessa mediassa. Meiltä kysytään usein, miten siellä somessa ollaan, kannattaako siellä olla ja mites tuo myynti somessa? Erityisesti kysyjät kyseenalaistavat B2B-myynnin tekemisen sosiaalisessa mediassa. Vastaamme usein konkretian kautta: somessa ollaan ihan kuin verkostoitumistilanteissa, kahvipöydissä tai asiakkaan tykönä asiakaskäynnillä, mutta verkossa. Jokainen B2B-päättäjä on sosiaalisessa mediassa, eikä mikään… Lue lisää

Liveraportointi tuo tapahtuman jokaisen ulottuville

Tapahtumat eletään yhä useammin ruutujen äärellä. Kaikki halukkaat eivät aina ehdi tai pääse tapahtumaan paikan päälle, mutta tapahtumien järjestäjät voivat ottaa heidätkin osaksi tunnelmaa ja kokemusta tuomalla tapahtuman heidän luokseen sosiaalisen median kautta. Siliän some-neito Johanna välitti Keski-Suomen Yrittäjäjuhlan tunnelmat livenä Twitteriin. Loppuunmyydyn ja jonotuslistaa kasvattavan tapahtuman meno ja meininki olivat näin kaikkien saatavilla. Mikäli… Lue lisää