Selfieitä firman someen

Ihminen kiinnostaa aina, kaksi ihmistä kiinnostaa tuplasti! Tällä videolla Tiia ja Johanna napsivat kuvia Instagramiin! Syitä on monia, esimerkiksi hyvä valo ja tapahtumaosallistuminen. Eipä siihen kummempaa syytä tarvita! Enää ei tarvitse kuin keksiä Instagramiin naseva kuvausteksti. Oman firman some jää someduunareilla usein muun tekemisen jalkoihin, ja omat sisällöt tuottavat tuskaa: miten ottaa kivoja kuvia someen,… Lue lisää

Somejargonia kesään 2018

Facebook-pikseli, retargeting, in-stream ja geofilter. Tiedätkö, mitä nämä termit tarkoittavat? Somesanastossa voi helposti mennä sormi suuhun, saati että vielä ymmärtäisi hankalien sanojen taustalla olevat kanavat, algoritmit ja markkinoinnin mahdollisuudet. Ovatko sulle tuttuja suodattimet ja tehosteet, remarketing, pre-roll, bitmoji, koko näytön kokemus ja Audience Network? Osaatko käyttää Twitter Adsia, Instagram Storiesia, Instagramin kohokohtia, Snapchatia ja Jodelia?… Lue lisää

Markkinointipäällikön haamuvärinä

Siliä haastatteli markkinointipäällikkö Marjaa (nimi muutettu) somen lieveilmiöistä. Haastateltava kertoi avoimesti henkilökohtaisen tarinansa somen aiheuttamasta addiktiosta sekä sen vaikutuksista perhe-elämään ja vapaa-aikaan. Katso traaginen video alta tai Youtubesta.   Tekniikan maailma kertoi tutkimuksesta, jossa 77 prosenttia vastaajista ilmoitti joskus kokeneensa haamuvärinää. 47 % kertoi kuulleensa haamuilmoituksia ja 37 % kertoi kuulleensa joskus puhelimen soivan. Onko… Lue lisää

Kesän sisältövinkit someen

Läsnäolo somessa on ihan yhtä tärkeää kesällä, kuin muinakin vuodenaikoina. Kokosimme vinkit sosiaalisen median sisältöihin, jotka uppoavat yleisöön erityisesti kesälomien aikana. Voit katsoa vinkit myös videolta.   1. Auta kesätyöntekijöitä onnistumaan somessa Samoin kuin kivijalkaliikkeessä kaivataan osaavaa myyjää, myös somen äärestä haetaan asiakaspalvelua myös kesällä. Vaikka vakiojengi olisikin lomilla, huolehdi osaava henkilö ylläpitämään ja päivittämään… Lue lisää

Vanhemmille ja virkamiehille tubesta

Suomessa tubettajille, tubettamiselle ja sometähteydelle kuuluu hyvää ja sillä tehdään hyvää. Toiminta alkaa olla vakiintunutta, alan pelisäännöt hiljalleen hahmottuneet ja yrityksetkin mahdollisuuksiin heränneet. Hauskinta lienee se, että monen lapsen ja teinin unelma-ammatti on nykyään olla vlogaaja tai tubettaja. Tämä kirjoitus on näiden urasuunnittelijoiden vanhemmille ja myös virkamiehille, niille joille tubemaailman kaupallisuus on vielä aivan vieras… Lue lisää

Siliä Oy:n tietosuojaselvitys

Siliä Oy:n tietosuojaselvitys Tämä on Yrityksen henkilötietolain (10 ja 24 §) ja EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen (GDPR) mukainen rekisteri- ja tietosuojaseloste. Laadittu 23.05.2018. Viimeisin muutos 29.5.2018.   1. Rekisterinpitäjä ja yhteyshenkilö tietosuojaselvitystä ja rekisteriä koskevissa asioissa Siliä Oy, Liisankatu 8 A, 5 krs., 00170 Helsinki Yhteyshenkilö: Tiia Hamro-Drotz Puhelin: +358 44 016 9294 Sähköposti: tiia [at]… Lue lisää

Vaikuttajamarkkinointi keväällä 2018

  Osallistuimme tänäkin vuonna PING Festivaliin, Euroopan suurimpaan vaikuttajamarkkinoinnin tapahtumaan. PING tuo yhteen sisällöntuottajat eli vaikuttajat ja yritykset eli yritysten markkinointiviestinnän avainhenkilöt. Tiia, Jenna ja Johanna olivat tapahtumassa vieraina, ja Sara mukana tapahtuman tuotannossa kolmatta vuotta putkeen. Koimme siis PINGin niin sisältä kuin ulkoa ja kokosimme tähän blogiin asiaa vaikuttajamarkkinoinnista nyt keväällä 2018. Mukana PINGissä meillä oli… Lue lisää

Case Jamera: kuinka onnistua tubettajayhteistyössä?

Tubeconissa 2018 jaettiin Tubecon Video Awards 2018 -palkinnot eri sarjoissa. Palkinnot  jakoi Suomen tubettajat ry. Vuoden komediavideo -palkinnon voitti HurHur sketsivideolla Ope rageaa pahasti, jonka teimme kaupallisena yhteistyönä Jameralle. Super paljon onnea HurHurille!   ”Videon tekijä taipuu todella moneen erilaiseen rooliin yhdellä videolla! Sketsin karikatyyrit ovat onnistuneita ja video edustaa hyvällä tavalla klassista YouTuben sketsikulttuuria.”… Lue lisää

Some työnhaussa

Siliän Hanna kävi huhtikuussa 2018 sparraamassa työnhausta somessa joukolle Tradenomiliiton jäseniä. Toisin kuin ennakko-odotukset olivat, vastavalmistuneiden sijaan koulutuksessa oli pitkälle urallaan jo matkanneita osaajia, sekä useita alanvaihtajia. Somen hyödyntäminen on mahdollista vastavalmistuneelle kuin kokeneelle konkarille, ja verkkopreesensin rakentaminen ei lopu työllistymiseen. Somen hyödyntäminen työnhaussa sopii niille, joille on mahdollistaa julistaa hakuaan julkisesti, mutta myös niille… Lue lisää

Miten keskustelua luodaan sosiaalisessa mediassa?

Alkuvuotta leimasi keskustelu Facebookin algoritmin muutoksesta. Sen ennustetaan muuttavan Facebookin uutisvirtaa siten, että jatkossa siinä näkyvät yhä enemmän ystävien ja perheenjäsenten julkaisut, sekä sellaiset yritysten julkaisut, jotka kykenevät aiheuttamaan aitoa keskustelua ja ajatustenvaihtoa. Siliäläiset hurraavat yhteen ääneen! Tässä ei sinänsä ole mitään uutta. Vuorovaikutus on aina ollut olennaisessa roolissa sosiaalisessa mediassa, ja julkaisuihin sitoutuminen esimerkiksi… Lue lisää