Puhetta pönttöön! Podcastit ovat nopeasti nouseva sisältömuoto

Podcastit ovat kaikkien huulilla ja kaikkien äänet podcasteissa. Raapustimme auki ajatuksia, mikä on saanut kaikki tekemään tätä merkillisen mielenkiintoista audio-sisältöä. Sisällön kuluttaminen muuttaa muotoaan. Hyvän sisällön merkitys ei katoa, mutta kanavat ja formaatit vaihtuvat. 29 % suomalaisista kuunteli podcastia edellisen kuukauden aikana, 15 % edellisen viikon aikana. (Lähde: Jaksohali 2019) Nyt kun kaikki jo osaavat… Lue lisää

Sisältökalenteri on sosiaalisen median tukipilari!

sisältökalenteri - sosiaalinen media

Sosiaalisen median sisältökalenteri on yrityksen somekanavia varten räätälöity kalenteri, joka noudattelee yrityksen markkinointisuunnitelmaa ja johon kootaan kaikki vuoden aikana yrityksen somekanaviin julkaistavat postaukset. Kalenteriin voi yksinkertaisesti kirjata postausten teemat, kuten “meidän yritys 5v”, “uuden tuotteen lanseeraus” tai “ystävänpäivä-tarjous”. Ne luonnostellaan myöhemmin teksteiksi kuvineen ja julkaistaan sosiaalisen median kanaviin. 10 syytä käyttää sosiaalisen median sisältökalenteria 1…. Lue lisää

Digimarkkinoinnin mahdollisuudet 2019

Jos suunnitelmissanne ja mediapaletissanne on vuonna 2019 digimarkkinointia esim. hakukonemarkkinointia (Google-markkinointi, SEO), display-mainontaa ja maksettua mainontaa sosiaalisessa mediassa, nämä kannattaa ehdottomasti yhdistää! Eri kanavien tarjoamat seuranta- ja analytiikkatyökalut mahdollistavat sen, että eri kanavien kerryttämästä asiakasdatasta voidaan muodostaa yhä tarkempia kohderyhmiä, joille voidaan tarjoilla yhä tarkemmin kohdennettua sisältöä. Esimerkiksi kauppakeskuksen verkkosivuilla vierailleille asiakkaille, jotka ovat selanneet… Lue lisää

Some- ja sisältötrendit 2019

Ennustuksia ja valistuneita arvauksia vuoteen 2019! Marraskuun taittuessa talveen ja vuoden 2019 startatessa on jälleen hyvä aika ennustaa tulevaa. Sitran megatrendejä lainataksemme ”todennäköisesti tiedämme tulevasta yhtä vähän kuin 1800-luvun ihminen”, mutta somesta uskaltanee jotain ennustaakin. Alla Siliän sosiaalisen median trendit 2019! 1. Vastuullisuusviestintä, arvoviestintä, yritysaktivismi Viimeisimpien tutkimusten mukaan yli 80 % kuluttajista haluaa tietää, millainen… Lue lisää

Onko EU kieltämässä linkkien jakamisen ja meemit?

Direktiivi tekijänoikeuksista digitaalisilla sisämarkkinoilla. Kiinnostuitko? No et varmaan, enkä ihmettele yhtään. Tästä on kuitenkin kohistu melkoisesti netin syövereissä, eikä kyseessä olekaan mikään ihan pikku juttu. Internet-yhteisöt ovat olleet reilun viikon raivoissaan Euroopan parlamentin hyväksymästä uudesta tekijänoikeusdirektiivistä, joka todella yksinkertaistettuna toisi verkkopalveluihin – kuten Facebookiin, Instagramiin ja YouTubeen – ”linkkiveron” ja ”meemikiellon”, ja sitä kautta lisäisi… Lue lisää

Budjetit jakoon!

Tehtiin vakavasta aiheesta hieman sketsihuumoria. Syksy starttailee hiljalleen ja ensi vuoden budjeteista käydään mahdollisesti kovaakin vääntöä. Jakautuuko se teilläkin yhtä humoristisella tavalla? Vakavoidutaas nyt kuitenkin ihan hetkeksi. Sosiaalinen media on nykypäivän kohtaamispaikka ja ihan oikea markkinoinnin kanava. Siellä viestitään yrityksen asiantuntijuudesta ja osaamisesta sekä rakennetaan työnantajamielikuvaa. Some on myös paikka vaikuttaa jopa ihmisten ajatuksiin ja… Lue lisää

Markkinointipäällikön haamuvärinä

Siliä haastatteli markkinointipäällikkö Marjaa (nimi muutettu) somen lieveilmiöistä. Haastateltava kertoi avoimesti henkilökohtaisen tarinansa somen aiheuttamasta addiktiosta sekä sen vaikutuksista perhe-elämään ja vapaa-aikaan. Katso traaginen video alta tai Youtubesta.   Tekniikan maailma kertoi tutkimuksesta, jossa 77 prosenttia vastaajista ilmoitti joskus kokeneensa haamuvärinää. 47 % kertoi kuulleensa haamuilmoituksia ja 37 % kertoi kuulleensa joskus puhelimen soivan. Onko… Lue lisää

Some kesälomalla – 5 vinkkiä sisältöihin ja ylläpitoon

Tämä blogiteksti on julkaisu ensi kerran heinäkuussa 2018 ja päivitetty 14.6.2019. Läsnäolo somessa on ihan yhtä tärkeää kesällä kuin muinakin vuodenaikoina – itseasiassa lomilla ihmiset ovat hyvinkin vastaanottavaisia heitä kiinnostaville sisällöille. Tutkimusten mukaan yritystilejä seuraavat aktiivisesti korkeasti koulutetut naiset pääkaupunkiseudulta, ja hiljattain tekemämme galluppi kertoo, että kesällä ihmiset haluavat kuluttaa erityisesti sisältöjä, jotka ovat kepeitä… Lue lisää

Siliä Oy:n tietosuojaselvitys

Siliä Oy:n tietosuojaselvitys Tämä on Yrityksen henkilötietolain (10 ja 24 §) ja EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen (GDPR) mukainen rekisteri- ja tietosuojaseloste. Laadittu 23.05.2018. Viimeisin muutos 29.5.2018.   1. Rekisterinpitäjä ja yhteyshenkilö tietosuojaselvitystä ja rekisteriä koskevissa asioissa Siliä Oy, Liisankatu 8 A, 5 krs., 00170 Helsinki Yhteyshenkilö: Tiia Hamro-Drotz Puhelin: +358 44 016 9294 Sähköposti: tiia [at]… Lue lisää

Case Jamera: kuinka onnistua tubettajayhteistyössä?

Tubeconissa 2018 jaettiin Tubecon Video Awards 2018 -palkinnot eri sarjoissa. Palkinnot  jakoi Suomen tubettajat ry. Vuoden komediavideo -palkinnon voitti HurHur sketsivideolla Ope rageaa pahasti, jonka teimme kaupallisena yhteistyönä Jameralle. Super paljon onnea HurHurille!   ”Videon tekijä taipuu todella moneen erilaiseen rooliin yhdellä videolla! Sketsin karikatyyrit ovat onnistuneita ja video edustaa hyvällä tavalla klassista YouTuben sketsikulttuuria.”… Lue lisää