Maailmalla villinnyt SLIME TIME rantautuu Suomeen – Siliä rakentamaan limailmiötä

Nickelodeonin kansainvälinen menestyskonsepti SLIME TIME rantautuu lokakuussa Suomeen kun Slime Time -risteilyjen sarja starttaa Eckerö Linen m/s Finlandialla. Maailmalla villinnyt limakonsepti ja limaus saapuu näin ensi kertaa suomalaislasten ulottuville. Tapahtumakonseptin markkinoinnin ja tapahtumatuotannon nappasi sosiaalisen median markkinointitoimisto Siliä Oy.

Helsinkiläis-jyväskyläläinen Siliä on pitkän linjan ammattilainen sosiaalisen median markkinoinnissa ja viraali-ilmiöiden synnyttämisessä. Aiemmin Siliä on toiminut mm. Tubecon-tapahtuman tuottajana ja auttaa tänä päivänä lukuisia suomalaisia yrityksiä ja yhteisöjä somenäkyvyyden ja vuorovaikutuksen rakentamisessa. Yhteistyö Nickelodeonin omistavan mediayhtiö Viacomin kanssa syntyi Siliän kohderyhmätuntemuksen ja sosiaalisen median asiantuntijuuden pohjalta.

“Slime Time -tapahtumakonsepti on Suomessa uusi ja edustaa juuri sellaista lasten ilmiötä, jonka rakentamiseen ja markkinointiin Siliän kokemus istuu loistavasti”, Siliä Oy:n toimitusjohtaja Tiia Hamro-Drotz kertoo. “Meidän tiimin vahvuus on nimenomaan siinä, että tunnemme tämän kohdeyleisön niin hyvin. Lisäksi meillä on vahvat näytöt tapahtumatuotannoista, joten Viacomin oli helppo luottaa, että Slime Time -tapahtumat onnistuvat ja konsepti lähtee lentoon myös Suomessa.”

Selkeästi erikoistumalla pienen suomalaisen markkinointitoimiston on ollut mahdollista vakuuttaa kansainvälinen mediakonserni osaamisestaan. “Viacomin ja Siliän yhteistyö on loistava esimerkki siitä, kuinka globaalin markkinointikonseptin onnistunut lokaali lanseeraus edellyttää kumppania, jolla on vankka markkina- ja kohderyhmätuntemus”, kommentoi Mikko Silvennoinen, Viacom Nordicsin Senior Commercial Director.

Alkunsa Slime Time on saanut Viacom-mediakonserniin kuuluvan Nickelodeonin tuottamasta tv-ohjelmasta, jota esitettiin Yhdysvalloissa 2000-luvun alussa. Sittemmin ohjelma on kasvanut maailmanlaajuiseksi tapahtumakonseptiksi, joka ennen Suomeen rantautumista on kiertänyt mm. Iso-Britanniassa. SLIME ja muut limatuotteet ovat olleet keskeinen osa lasten kulttuuria jo vuosien ajan ja sosiaalisen median myötä slimestä on kasvanut oma ilmiönsä. Limatuksi tuleminen on suuri kunnia, joka myös kuvataan ja jaetaan eteenpäin.

Tubettajat kokeilivat Slimeulatoria ennakkoon:
Tixtuu: https://www.youtube.com/watch?v=uJlqRk7FIec&t=
Faija Rektaa: https://www.youtube.com/watch?v=uMQPtTvqgCs&t=
Elina Sofia: https://www.youtube.com/watch?v=at0rlNGRgI0

Lisätietoja:

Tiia Hamro-Drotz
Toimitusjohtaja, Siliä Oy
044 0169 249
tiia@silia.fi
www.silia.fi

Mikko Silvennoinen
Senior Commercial Director, Nordics, Viacom
puh. +358 40 5516445
mikko.silvennoinen@vimn.com