Sisältöjen kohdentaminen yleisöille: vinkit asiakkaan ostopolkuun

Tässä blogikirjoituksessa avaamme ajatusmallia sisältöjen kohdentamisesta yleisöille digitaalisissa ympäristöissä. Usein tästä aiheesta puhutaan myynnin yhteydessä myyntifunnelina. Me käsittelemme aihetta tässä kirjoituksessa meille niin rakkaan sisällöntuottamisen ja yleisöille kohdentamisen näkökulmasta. Jos teillä jo sujuu sisällöntuotanto hyvin ja haluatte nostaa tekemistä tavoitteellisempaan suuntaan, tässä blogissa on vinkkejä, joista voitte lähteä seuraavaksi liikkeelle. Sisältöjä suunniteltaessa asiakkaan tarpeita ja… Lue lisää

Kiistelty tekijänoikeusdirektiivi hyväksyttiin Euroopan parlamentissa – mitäs nyt?

Euroopan parlamentti päätyi hyväksymään kiistellyn tekijänoikeusdirektiivin maaliskuun lopussa äänin 348 puolesta, 274 vastaan ja 36 tyhjää. Syyskuun äänestyksen jälkeen direktiiviä hiottiin ja matkan varrella artikla 11:sta on tullut artikla 15 ja artikla 13:sta artikla 17. Puhutaan tässä blogitekstissä nyt selvyyden vuoksi edelleen numeroista 11 ja 13. Etenkin nuoret eurooppalaiset ovat olleet huolissaan tekijänoikeusmuutoksesta ja ovat… Lue lisää

Somemanageri-koulutuksesta tehoa viestintään

Siliän suosittu Somemanageri-koulutus tulee nyt tarjolle yrityksille ja yhteisöille yksityisenä koulutuskokonaisuutena. Koulutus on suunnattu yrityksille ja organisaatioille, joilla on useita eri toimipaikkoja ja monia sosiaalisen median kanavia hallittavanaan sekä useita eri ylläpitäjiä some-kanavissa. Siliä on kouluttanut sosiaalisen median maailmassa jo usean vuoden ajan. Some- ja yhteisömanageri -koulutuksen on käynyt jo yli 100 henkilöä ja kouluttajien… Lue lisää

Kuinka onnistua vaikuttajamarkkinoinnissa? Case Ohjaamot

Teimme vuonna 2019 super onnistuneen vaikuttajamarkkinoinnin kampanjan, josta kerromme tarkemmin tässä kirjoituksessa. Jutusta löydät ratkaisevat seikat, miksi onnistuimme vaikuttajamarkkinoinnissa niin hyvin. Vuonna 2018 saimme yhteydenoton Ohjaamosta Tuija Kautolta. Heillä oli tarve tavoittaa kapeaa kohderyhmää: alle 29-vuotiaita ruotsinkielisiä suomalaisia. Tavoitteena oli tuoda kohderyhmän tietoisuuteen, että Ohjaamoista saa palvelua myös ruotsiksi. Tuijaa askarrutti, kuka vaikuttaja tekisi sisältöjä ruotsiksi,… Lue lisää

Instagram Stories mainonta – miksi ja miten mainostaa?

INSTAGRAM STORIES -MAINONTA esimerkki esimerkit vinkit vinkki

Instagram toi Instagram Stories -toiminnon omaan sovellukseensa syksyllä 2016. Vaikka koko juttu tuntui silloin Snapchatin kopioinnilta, käytetään Instagram Storiesia koko ajan enemmän. Samalla myös Instagram Stories -mainonta kasvaa! Mutta miksi ja miten Instagram Stories -mainoksia kannattaa tehdä?   Instagram Stories -mainonta – miksi mainostaa?   Uusi alusta ja ympäristö. Instagram Stories tuo kampanjalle yhden uuden… Lue lisää

Tarinankerrontaa ja uuden ajan vaikuttajamarkkinointia – ajatuksia Videomarkkinointi 2020 -tapahtumasta

Kuva Videomarkkinointi 2019 -tapahtumasta Nosturista

Videotoimisto Videolle järjesti 21.3.2019 neljännen Videomarkkinointi-tapahtumansa Nosturissa – sopivasti ihan meidän Helsingin toimiston naapurissa! Ilta piti sisällään puheenvuoroja tarinankerronnasta, yritysaktivismista, uuden ajan vaikuttajamarkkinoinnista sekä rohkeudesta. Kokosin teille tärkeimmät pointit kaikista puheenvuoroista.   Artikkelin kuva: Videolle, Videomarkkinointi 2019   Tarinankerronta – Topi Lintukangas, brändi- ja markkinointijohtaja, Reima Lintukangas aloitti puheenvuoronsa ja koko tapahtuman erittäin vahvasti kertomalla… Lue lisää

Puhetta pönttöön! Podcastit ovat nopeasti nouseva sisältömuoto

Podcastit ovat kaikkien huulilla ja kaikkien äänet podcasteissa. Raapustimme auki ajatuksia, mikä on saanut kaikki tekemään tätä merkillisen mielenkiintoista audio-sisältöä. Sisällön kuluttaminen muuttaa muotoaan. Hyvän sisällön merkitys ei katoa, mutta kanavat ja formaatit vaihtuvat. 29 % suomalaisista kuunteli podcastia edellisen kuukauden aikana, 15 % edellisen viikon aikana. (Lähde: Jaksohali 2019) Nyt kun kaikki jo osaavat… Lue lisää

Sisältökalenteri on sosiaalisen median tukipilari!

sisältökalenteri - sosiaalinen media

Sosiaalisen median sisältökalenteri on yrityksen somekanavia varten räätälöity kalenteri, joka noudattelee yrityksen markkinointisuunnitelmaa ja johon kootaan kaikki vuoden aikana yrityksen somekanaviin julkaistavat postaukset. Kalenteriin voi yksinkertaisesti kirjata postausten teemat, kuten “meidän yritys 5v”, “uuden tuotteen lanseeraus” tai “ystävänpäivä-tarjous”. Ne luonnostellaan myöhemmin teksteiksi kuvineen ja julkaistaan sosiaalisen median kanaviin. 10 syytä käyttää sosiaalisen median sisältökalenteria 1…. Lue lisää

Digimarkkinoinnin mahdollisuudet 2019

Jos suunnitelmissanne ja mediapaletissanne on vuonna 2019 digimarkkinointia esim. hakukonemarkkinointia (Google-markkinointi, SEO), display-mainontaa ja maksettua mainontaa sosiaalisessa mediassa, nämä kannattaa ehdottomasti yhdistää! Eri kanavien tarjoamat seuranta- ja analytiikkatyökalut mahdollistavat sen, että eri kanavien kerryttämästä asiakasdatasta voidaan muodostaa yhä tarkempia kohderyhmiä, joille voidaan tarjoilla yhä tarkemmin kohdennettua sisältöä. Esimerkiksi kauppakeskuksen verkkosivuilla vierailleille asiakkaille, jotka ovat selanneet… Lue lisää

Some- ja sisältötrendit 2019

Ennustuksia ja valistuneita arvauksia vuoteen 2019! Marraskuun taittuessa talveen ja vuoden 2019 startatessa on jälleen hyvä aika ennustaa tulevaa. Sitran megatrendejä lainataksemme ”todennäköisesti tiedämme tulevasta yhtä vähän kuin 1800-luvun ihminen”, mutta somesta uskaltanee jotain ennustaakin. Alla Siliän sosiaalisen median trendit 2019! 1. Vastuullisuusviestintä, arvoviestintä, yritysaktivismi Viimeisimpien tutkimusten mukaan yli 80 % kuluttajista haluaa tietää, millainen… Lue lisää