Facebook-valtuutus torppasi maailmanpelastuspuheet

Facebook on loistava mainosalusta. Se mahdollistaa kustannustehokkaan tekemisen, kampanjoiden jatkuvan optimoinnin, tarkat kohdennustyökalut, monipuoliset mainosmuotovaihtoehdot ja paljon muuta. Samalla kun Facebook tarjoaa yrityksille ja organisaatioille väylän tavoittaa kohdeyleisöt ja olla vuorovaikutuksessa asiakkaiden kanssa, on siinä myös kääntöpuolensa. Viime vuosina Facebook on saanut osakseen kritiikkiä valeuutisten ja vaalivaikuttamisen mahdollistajana. Näitä ongelmia taklatakseen yhtiö on nyt lanseerannut… Lue lisää

Vaikuttavampaa vaikuttajamarkkinointia vuonna 2020

Vuonna 2020 vaikuttajamarkkinointia vaikuttavampaa on tehdä vaikuttavan tyypin kanssa yhdessä jotain uutta. Tässä blogitekstissä sukellamme hieman syvemmälle siihen, miltä vaikuttajamarkkinoinnin trendit vuonna 2020 näyttävät. Haluamme päästä ohi “merkityksellisemmistä sisällöistä“ ja “aidosta yhteistyöstä brändien kanssa”, ja rohkaista markkinoijia ja liiketoimintaosaajia haastamaan omaa ajatteluaan! Intohimoiset ihmiset tekevät merkityksellisiä tekoja Uusia tuotteita, ilmiöitä ja palveluita on aina keksitty… Lue lisää

Kesän 2019 parhaat vaikuttajayhteistyövideot

Halusimme käydä läpi kesän vaikuttajayhteistyövideoita Youtubesta. Vastaan tuli kaikenlaista – tässä kirsikat kakun päältä! Jokainen näistä vaikuttajayhteistyövideoista on onnistunut omalla tavallaan. Se, mikä yhdistää kaikkia videoita, on aitous. Tästäpä iloa ja inspiraatiota sinulle, joka pohdit vaikuttajayhteistyötä Youtubessa! Järjestys on julkaisupäivien mukainen.   KOKO PERHE LAIVALLA – KESÄN ENSIMMÄINEN LOMA! | Perhevlogi – Äidin Puheenvuoro –… Lue lisää

Mitä on vuorovaikutteinen brändisome?

Suomen Partiolaisten Johtajatulet sytytettiin Evolla 31.8.–1.9.2019. Siliä oli mukana hakemassa kipinää johtajuuteen ja jakamassa sitä omasta näkökulmastaan kahdessa työpajassa. Tämä blogiteksti perustuu Tiia Hamro-Drotzin pitämään työpajaan. Lue myös blogitekstit Hannan työpajasta täältä ja täältä – niissä pohditaan sosiaalista mediaa johtajan työkaluna. Tähän blogiin on koottu oppeja vuorovaikutteisesta brändisomesta. Näillä opeilla Siliä tekee somea ja ylläpitää vuorovaikutteisia… Lue lisää

Maailmalla villinnyt SLIME TIME rantautuu Suomeen – Siliä rakentamaan limailmiötä

Nickelodeonin kansainvälinen menestyskonsepti SLIME TIME rantautuu lokakuussa Suomeen kun Slime Time -risteilyjen sarja starttaa Eckerö Linen m/s Finlandialla. Maailmalla villinnyt limakonsepti ja limaus saapuu näin ensi kertaa suomalaislasten ulottuville. Tapahtumakonseptin markkinoinnin ja tapahtumatuotannon nappasi sosiaalisen median markkinointitoimisto Siliä Oy. Helsinkiläis-jyväskyläläinen Siliä on pitkän linjan ammattilainen sosiaalisen median markkinoinnissa ja viraali-ilmiöiden synnyttämisessä. Aiemmin Siliä on toiminut… Lue lisää

Johtajana sosiaalisessa mediassa: osallista ja auta onnistumaan

Somea voi käyttää johtamisen välineenä monin tavoin. Hyödynnä sitä oman tiimisi sitouttamisessa, osallistamisessa ja innostamisessa. Käytä somen mahdollisuuksia tiimin palkitsemiseen ja kiittämiseen. Valjasta some yhteiseen tekemiseen ja sitä kautta ulkoiseen viestintään, sillä yritys, projekti tai hanke on juuri sitä tekevien ihmisten näköinen. Tässä johtaja on erityisen keskeisessä roolissa! Tässä blogissa pohditaan sosiaalisen median mahdollisuuksia oman… Lue lisää

Johtajana sosiaalisessa mediassa: kehu ja kannusta

Somea voi käyttää johtamisen välineenä monin tavoin. Hyödynnä sitä oman tiimisi sitouttamisessa, osallistamisessa ja innostamisessa. Käytä somen mahdollisuuksia tiimin palkitsemiseen ja kiittämiseen. Valjasta some yhteiseen tekemiseen ja sitä kautta ulkoiseen viestintään, sillä yritys, projekti tai hanke on juuri sitä tekevien ihmisten näköinen. Tässä blogissa pohditaan sosiaalisen median mahdollisuuksia tiimin palkitsemiseen, kiittämiseen ja kehumiseen. Blogi perustuu… Lue lisää

Kasvun monet kasvot -podcast – näin se tehtiin!

Kasvun monet kasvot -podcastin tekemisen taustalla on tahto kasvattaa Kasvu Openin, heidän kumppaneidensa ja yli tuhannen myllärin tekemän maksuttoman kasvusparrauksen tunnettuutta. Yhteisenä tavoitteena kaikilla on auttaa yhä useampaa suomalaista yrittäjää tai yrityspäättäjää valitsemaan kasvu! Nämä tavoitteet puhuttelivat meitä siliäläisiä, ja lähdimme yhteistyössä Kasvu Openin kanssa pohtimaan mahdollista konseptia tunnettuuden kasvattamiseksi jo vuoden 2018 lopulla. Todettakoon,… Lue lisää

Siliän suuri vaikuttajamarkkinoinnin tietopaketti

Vaikuttajamarkkinointi puhuttaa, näkyy ja kuuluu monessa paikassa. Kattavaa ja syvällistä tietoa kaupallisen yhteistyön tekemisestä vaikuttajien kanssa voisi silti olla tarjolla enemmänkin ja niinpä päätimme koota oman, yrityksille suunnatun tietopakettimme! Kas tässä: 11 + 1 avainkysymystä eli kaikki, mitä olet aina halunnut tietää vaikuttajamarkkinoinnista Suomessa. Tämä artikkeli vastaa seuraaviin kysymyksiin: Mistä ja miten niitä vaikuttajia oikein… Lue lisää

Haaveissa oma applikaatio? Sovelluksen käyttäjämäärän kasvattaminen

Tämä blogiteksti jatkaa mobiilisovellusten ja niiden markkinoinnin ympärillä, ovathan sovellukset tänä päivänä yksi voimakkaimmin kasvavista markkinointikanavista. Kuten tässä blogitekstissä kirjoitimme, sovelluksen eli applikaation käyttäjämääriä voi hetkellisesti kasvattaa esimerkiksi markkinoinnilla, tempauksilla tai PR-kampanjoilla. Tärkeintä on kuitenkin suunnitella sovellus alusta asti niin, että se ruokkii itse itseään. Tähän on kolme mallia, joista voit lukea lisää täältä. Sovellusten käyttö lisääntyy,… Lue lisää