Vaikuttajat kokoavat minimedioita ja somekuplat syventyvät – sometrendit 2020

Visioita ja kiinnostavaa pohjavirettä vuodelle 2020 sekä alkavalle vuosikymmenelle. Tässä on sometrendit Siliän silmin!   1. Väestö ikääntyy ja somekanavat sen mukana Väestö Suomessa vanhenee, mutta tämän päivän eläkeläiset ovat yhä terveempiä ja elävät (ja kuluttavat) pidempään. Sosiaalisen median kannalta tämä tarkoittaa, että yhä suurempi osa somen käyttäjistä on yli 60-vuotiaita.  Kanavien ikähaarukka levenee ylöspäin… Lue lisää

Parempia tuotekuvia sosiaaliseen mediaan

Sommittelu, myymälä, some, sosialinen media, tuotekuvaus

Kuvia pystyy ottamaan jokainen, mutta yrityksen brändiä tukevia tuotekuvia someen otettaessa kannattaa ottaa huomioon useampi seikka: kuvan tausta, somisteiden käyttö ja kuvakoko. Blogitekstin lopussa on esitelty muutama Instagram-tili, joissa kuvatyyli on erityisen onnistunut esimerkiksi yhtenäisyyden tai värimaailman ansiosta.   Ennen tuotekuvien ottamista Pysähdy hetkeksi suunnittelemaan, ennen kuin käyt tuumasta toimeen – kuvien ottamisesta tulee näin… Lue lisää

TET-harjoittelijan kanavasuositukset Suomi-tuben maailmasta

Olen 14-vuotias poika ja olen TET-harjoittelussa Siliässä. Halusin Siliälle TET-harjoitteluun, sillä Youtube on suuri innoittajani, ja haluan oppia uutta mediavaikuttamisesta. Teen itse   sosiaaliseen mediaan sisältöä – tarkemmin Instagramiin ja Youtubeen. Erilaiset Youtuben kanavat toimivat todellisena inspiraation lähteinä omille videosisällöilleni. Nyt kerron teille viisi kanavasuositusta viidestä eri kategoriasta: urheilu, fakta, peli, tech ja vlog.  … Lue lisää

Facebook-valtuutus torppasi maailmanpelastuspuheet

Facebook on loistava mainosalusta. Se mahdollistaa kustannustehokkaan tekemisen, kampanjoiden jatkuvan optimoinnin, tarkat kohdennustyökalut, monipuoliset mainosmuotovaihtoehdot ja paljon muuta. Samalla kun Facebook tarjoaa yrityksille ja organisaatioille väylän tavoittaa kohdeyleisöt ja olla vuorovaikutuksessa asiakkaiden kanssa, on siinä myös kääntöpuolensa. Viime vuosina Facebook on saanut osakseen kritiikkiä valeuutisten ja vaalivaikuttamisen mahdollistajana. Näitä ongelmia taklatakseen yhtiö on nyt lanseerannut… Lue lisää

Vaikuttavampaa vaikuttajamarkkinointia vuonna 2020

Vuonna 2020 vaikuttajamarkkinointia vaikuttavampaa on tehdä vaikuttavan tyypin kanssa yhdessä jotain uutta. Tässä blogitekstissä sukellamme hieman syvemmälle siihen, miltä vaikuttajamarkkinoinnin trendit vuonna 2020 näyttävät. Haluamme päästä ohi “merkityksellisemmistä sisällöistä“ ja “aidosta yhteistyöstä brändien kanssa”, ja rohkaista markkinoijia ja liiketoimintaosaajia haastamaan omaa ajatteluaan! Intohimoiset ihmiset tekevät merkityksellisiä tekoja Uusia tuotteita, ilmiöitä ja palveluita on aina keksitty… Lue lisää

Kesän 2019 parhaat vaikuttajayhteistyövideot

Halusimme käydä läpi kesän vaikuttajayhteistyövideoita Youtubesta. Vastaan tuli kaikenlaista – tässä kirsikat kakun päältä! Jokainen näistä vaikuttajayhteistyövideoista on onnistunut omalla tavallaan. Se, mikä yhdistää kaikkia videoita, on aitous. Tästäpä iloa ja inspiraatiota sinulle, joka pohdit vaikuttajayhteistyötä Youtubessa! Järjestys on julkaisupäivien mukainen.   KOKO PERHE LAIVALLA – KESÄN ENSIMMÄINEN LOMA! | Perhevlogi – Äidin Puheenvuoro –… Lue lisää

Mitä on vuorovaikutteinen brändisome?

Suomen Partiolaisten Johtajatulet sytytettiin Evolla 31.8.–1.9.2019. Siliä oli mukana hakemassa kipinää johtajuuteen ja jakamassa sitä omasta näkökulmastaan kahdessa työpajassa. Tämä blogiteksti perustuu Tiia Hamro-Drotzin pitämään työpajaan. Lue myös blogitekstit Hannan työpajasta täältä ja täältä – niissä pohditaan sosiaalista mediaa johtajan työkaluna. Tähän blogiin on koottu oppeja vuorovaikutteisesta brändisomesta. Näillä opeilla Siliä tekee somea ja ylläpitää vuorovaikutteisia… Lue lisää

Maailmalla villinnyt SLIME TIME rantautuu Suomeen – Siliä rakentamaan limailmiötä

Nickelodeonin kansainvälinen menestyskonsepti SLIME TIME rantautuu lokakuussa Suomeen kun Slime Time -risteilyjen sarja starttaa Eckerö Linen m/s Finlandialla. Maailmalla villinnyt limakonsepti ja limaus saapuu näin ensi kertaa suomalaislasten ulottuville. Tapahtumakonseptin markkinoinnin ja tapahtumatuotannon nappasi sosiaalisen median markkinointitoimisto Siliä Oy. Helsinkiläis-jyväskyläläinen Siliä on pitkän linjan ammattilainen sosiaalisen median markkinoinnissa ja viraali-ilmiöiden synnyttämisessä. Aiemmin Siliä on toiminut… Lue lisää

Johtajana sosiaalisessa mediassa: osallista ja auta onnistumaan

Somea voi käyttää johtamisen välineenä monin tavoin. Hyödynnä sitä oman tiimisi sitouttamisessa, osallistamisessa ja innostamisessa. Käytä somen mahdollisuuksia tiimin palkitsemiseen ja kiittämiseen. Valjasta some yhteiseen tekemiseen ja sitä kautta ulkoiseen viestintään, sillä yritys, projekti tai hanke on juuri sitä tekevien ihmisten näköinen. Tässä johtaja on erityisen keskeisessä roolissa! Tässä blogissa pohditaan sosiaalisen median mahdollisuuksia oman… Lue lisää

Johtajana sosiaalisessa mediassa: kehu ja kannusta

Somea voi käyttää johtamisen välineenä monin tavoin. Hyödynnä sitä oman tiimisi sitouttamisessa, osallistamisessa ja innostamisessa. Käytä somen mahdollisuuksia tiimin palkitsemiseen ja kiittämiseen. Valjasta some yhteiseen tekemiseen ja sitä kautta ulkoiseen viestintään, sillä yritys, projekti tai hanke on juuri sitä tekevien ihmisten näköinen. Tässä blogissa pohditaan sosiaalisen median mahdollisuuksia tiimin palkitsemiseen, kiittämiseen ja kehumiseen. Blogi perustuu… Lue lisää