Siliän suuri vaikuttajamarkkinoinnin tietopaketti

Vaikuttajamarkkinointi puhuttaa, näkyy ja kuuluu monessa paikassa. Kattavaa ja syvällistä tietoa kaupallisen yhteistyön tekemisestä vaikuttajien kanssa voisi silti olla tarjolla enemmänkin ja niinpä päätimme koota oman, yrityksille suunnatun tietopakettimme! Kas tässä: 11 + 1 avainkysymystä eli kaikki, mitä olet aina halunnut tietää vaikuttajamarkkinoinnista Suomessa. Tämä artikkeli vastaa seuraaviin kysymyksiin: Mistä ja miten niitä vaikuttajia oikein… Lue lisää

Haaveissa oma applikaatio? Sovelluksen käyttäjämäärän kasvattaminen

Tämä blogiteksti jatkaa mobiilisovellusten ja niiden markkinoinnin ympärillä, ovathan sovellukset tänä päivänä yksi voimakkaimmin kasvavista markkinointikanavista. Kuten tässä blogitekstissä kirjoitimme, sovelluksen eli applikaation käyttäjämääriä voi hetkellisesti kasvattaa esimerkiksi markkinoinnilla, tempauksilla tai PR-kampanjoilla. Tärkeintä on kuitenkin suunnitella sovellus alusta asti niin, että se ruokkii itse itseään. Tähän on kolme mallia, joista voit lukea lisää täältä. Sovellusten käyttö lisääntyy,… Lue lisää

Haaveissa oma applikaatio? Sovelluksen suunnittelu ja lanseeraus

Mobiililaitteiden ja sovellusten käyttö sekä sovelluksissa tehtyjen ostojen määrä kasvaa jatkuvasti ja sovellukset ovat nykyään yhä merkittävämpi markkinoinnin kanava. Tämän tiedon valossa oma sovellus voi tuntua houkuttelevalta idealta kun mietitään miten yritys voisi tavoittaa uutta yleisöä ja sitouttaa olemassa olevaa entistä tiiviimmin yrityksen sisältöihin. Sovellusmaailmassa kilpailu on kuitenkin kovaa, joten pohjatyöt on tehtävä huolella: sovelluksen… Lue lisää

Siliän palvelut

Siliä on sosiaalisen median asiantuntija. Autamme yrityksiä tavoittamaan kohderyhmänsä ja luomaan aitoa vuorovaikutusta verkossa. Olemme tekevien tyyppien toimisto, joka on asiantuntijuudessaan aina aallon harjalla. Tekemämme suunnitelmat ja strategiat on helppo viedä käytäntöön. Uskomme, että keinojen tulee olla kaikista tuoreimmat, ja niiden tulee johtaa mitattaviin tuloksiin. Sisällöt suunnittelemme osallistaviksi ja innostaviksi. Tapamme tehdä on aina aitoa… Lue lisää

Sisältöjen kohdentaminen yleisöille: vinkit asiakkaan ostopolkuun

Tässä blogikirjoituksessa avaamme ajatusmallia sisältöjen kohdentamisesta yleisöille digitaalisissa ympäristöissä. Usein tästä aiheesta puhutaan myynnin yhteydessä myyntifunnelina. Me käsittelemme aihetta tässä kirjoituksessa meille niin rakkaan sisällöntuottamisen ja yleisöille kohdentamisen näkökulmasta. Jos teillä jo sujuu sisällöntuotanto hyvin ja haluatte nostaa tekemistä tavoitteellisempaan suuntaan, tässä blogissa on vinkkejä, joista voitte lähteä seuraavaksi liikkeelle. Sisältöjä suunniteltaessa asiakkaan tarpeita ja… Lue lisää

Kiistelty tekijänoikeusdirektiivi hyväksyttiin Euroopan parlamentissa – mitäs nyt?

Euroopan parlamentti päätyi hyväksymään kiistellyn tekijänoikeusdirektiivin maaliskuun lopussa äänin 348 puolesta, 274 vastaan ja 36 tyhjää. Syyskuun äänestyksen jälkeen direktiiviä hiottiin ja matkan varrella artikla 11:sta on tullut artikla 15 ja artikla 13:sta artikla 17. Puhutaan tässä blogitekstissä nyt selvyyden vuoksi edelleen numeroista 11 ja 13. Etenkin nuoret eurooppalaiset ovat olleet huolissaan tekijänoikeusmuutoksesta ja ovat… Lue lisää

Somemanageri-koulutuksesta tehoa viestintään

Siliän suosittu Somemanageri-koulutus tulee nyt tarjolle yrityksille ja yhteisöille yksityisenä koulutuskokonaisuutena. Koulutus on suunnattu yrityksille ja organisaatioille, joilla on useita eri toimipaikkoja ja monia sosiaalisen median kanavia hallittavanaan sekä useita eri ylläpitäjiä some-kanavissa. Siliä on kouluttanut sosiaalisen median maailmassa jo usean vuoden ajan. Some- ja yhteisömanageri -koulutuksen on käynyt jo yli 100 henkilöä ja kouluttajien… Lue lisää

Kuinka onnistua vaikuttajamarkkinoinnissa? Case Ohjaamot

Teimme vuonna 2019 super onnistuneen vaikuttajamarkkinoinnin kampanjan, josta kerromme tarkemmin tässä kirjoituksessa. Jutusta löydät ratkaisevat seikat, miksi onnistuimme vaikuttajamarkkinoinnissa niin hyvin. Vuonna 2018 saimme yhteydenoton Ohjaamosta Tuija Kautolta. Heillä oli tarve tavoittaa kapeaa kohderyhmää: alle 29-vuotiaita ruotsinkielisiä suomalaisia. Tavoitteena oli tuoda kohderyhmän tietoisuuteen, että Ohjaamoista saa palvelua myös ruotsiksi. Tuijaa askarrutti, kuka vaikuttaja tekisi sisältöjä ruotsiksi,… Lue lisää

Instagram Stories mainonta – miksi ja miten mainostaa?

INSTAGRAM STORIES -MAINONTA esimerkki esimerkit vinkit vinkki

Instagram toi Instagram Stories -toiminnon omaan sovellukseensa syksyllä 2016. Vaikka koko juttu tuntui silloin Snapchatin kopioinnilta, käytetään Instagram Storiesia koko ajan enemmän. Samalla myös Instagram Stories -mainonta kasvaa! Mutta miksi ja miten Instagram Stories -mainoksia kannattaa tehdä?   Instagram Stories -mainonta – miksi mainostaa?   Uusi alusta ja ympäristö. Instagram Stories tuo kampanjalle yhden uuden… Lue lisää

Tarinankerrontaa ja uuden ajan vaikuttajamarkkinointia – ajatuksia Videomarkkinointi 2020 -tapahtumasta

Kuva Videomarkkinointi 2019 -tapahtumasta Nosturista

Videotoimisto Videolle järjesti 21.3.2019 neljännen Videomarkkinointi-tapahtumansa Nosturissa – sopivasti ihan meidän Helsingin toimiston naapurissa! Ilta piti sisällään puheenvuoroja tarinankerronnasta, yritysaktivismista, uuden ajan vaikuttajamarkkinoinnista sekä rohkeudesta. Kokosin teille tärkeimmät pointit kaikista puheenvuoroista.   Artikkelin kuva: Videolle, Videomarkkinointi 2019   Tarinankerronta – Topi Lintukangas, brändi- ja markkinointijohtaja, Reima Lintukangas aloitti puheenvuoronsa ja koko tapahtuman erittäin vahvasti kertomalla… Lue lisää