Kesän 2019 parhaat vaikuttajayhteistyövideot

Jotteivät syyssateet veisi ihan vielä täysin mennessään, halusimme käydä läpi kesän vaikuttajayhteistyövideoita Youtubesta. Vastaan tuli kaikenlaista – tässä kirsikat kakun päältä! Jokainen näistä vaikuttajayhteistyövideoista on onnistunut omalla tavallaan. Se, mikä yhdistää kaikkia videoita, on aitous. Tästäpä iloa ja inspiraatiota sinulle, joka pohdit vaikuttajayhteistyötä Youtubessa! Järjestys on julkaisupäivien mukainen.   KOKO PERHE LAIVALLA – KESÄN ENSIMMÄINEN… Lue lisää

Mitä on vuorovaikutteinen brändisome?

Suomen Partiolaisten Johtajatulet sytytettiin Evolla 31.8.–1.9.2019. Siliä oli mukana hakemassa kipinää johtajuuteen ja jakamassa sitä omasta näkökulmastaan kahdessa työpajassa. Tämä blogiteksti perustuu Tiia Hamro-Drotzin pitämään työpajaan. Lue myös blogitekstit Hannan työpajasta täältä ja täältä – niissä pohditaan sosiaalista mediaa johtajan työkaluna. Tähän blogiin on koottu oppeja vuorovaikutteisesta brändisomesta. Näillä opeilla Siliä tekee somea ja ylläpitää vuorovaikutteisia… Lue lisää

Maailmalla villinnyt SLIME TIME rantautuu Suomeen – Siliä rakentamaan limailmiötä

Nickelodeonin kansainvälinen menestyskonsepti SLIME TIME rantautuu lokakuussa Suomeen kun Slime Time -risteilyjen sarja starttaa Eckerö Linen m/s Finlandialla. Maailmalla villinnyt limakonsepti ja limaus saapuu näin ensi kertaa suomalaislasten ulottuville. Tapahtumakonseptin markkinoinnin ja tapahtumatuotannon nappasi sosiaalisen median markkinointitoimisto Siliä Oy. Helsinkiläis-jyväskyläläinen Siliä on pitkän linjan ammattilainen sosiaalisen median markkinoinnissa ja viraali-ilmiöiden synnyttämisessä. Aiemmin Siliä on toiminut… Lue lisää

Johtajana sosiaalisessa mediassa: osallista ja auta onnistumaan

Somea voi käyttää johtamisen välineenä monin tavoin. Hyödynnä sitä oman tiimisi sitouttamisessa, osallistamisessa ja innostamisessa. Käytä somen mahdollisuuksia tiimin palkitsemiseen ja kiittämiseen. Valjasta some yhteiseen tekemiseen ja sitä kautta ulkoiseen viestintään, sillä yritys, projekti tai hanke on juuri sitä tekevien ihmisten näköinen. Tässä johtaja on erityisen keskeisessä roolissa! Tässä blogissa pohditaan sosiaalisen median mahdollisuuksia oman… Lue lisää

Johtajana sosiaalisessa mediassa: kehu ja kannusta

Somea voi käyttää johtamisen välineenä monin tavoin. Hyödynnä sitä oman tiimisi sitouttamisessa, osallistamisessa ja innostamisessa. Käytä somen mahdollisuuksia tiimin palkitsemiseen ja kiittämiseen. Valjasta some yhteiseen tekemiseen ja sitä kautta ulkoiseen viestintään, sillä yritys, projekti tai hanke on juuri sitä tekevien ihmisten näköinen. Tässä blogissa pohditaan sosiaalisen median mahdollisuuksia tiimin palkitsemiseen, kiittämiseen ja kehumiseen. Blogi perustuu… Lue lisää

Kasvun monet kasvot -podcast – näin se tehtiin!

Kasvun monet kasvot -podcastin tekemisen taustalla on tahto kasvattaa Kasvu Openin, heidän kumppaneidensa ja yli tuhannen myllärin tekemän maksuttoman kasvusparrauksen tunnettuutta. Yhteisenä tavoitteena kaikilla on auttaa yhä useampaa suomalaista yrittäjää tai yrityspäättäjää valitsemaan kasvu! Nämä tavoitteet puhuttelivat meitä siliäläisiä, ja lähdimme yhteistyössä Kasvu Openin kanssa pohtimaan mahdollista konseptia tunnettuuden kasvattamiseksi jo vuoden 2018 lopulla. Todettakoon,… Lue lisää

Siliän suuri vaikuttajamarkkinoinnin tietopaketti

Vaikuttajamarkkinointi puhuttaa, näkyy ja kuuluu monessa paikassa. Kattavaa ja syvällistä tietoa kaupallisen yhteistyön tekemisestä vaikuttajien kanssa voisi silti olla tarjolla enemmänkin ja niinpä päätimme koota oman, yrityksille suunnatun tietopakettimme! Kas tässä: 11 + 1 avainkysymystä eli kaikki, mitä olet aina halunnut tietää vaikuttajamarkkinoinnista Suomessa. Tämä artikkeli vastaa seuraaviin kysymyksiin: Mistä ja miten niitä vaikuttajia oikein… Lue lisää

Haaveissa oma applikaatio? Sovelluksen käyttäjämäärän kasvattaminen

Tämä blogiteksti jatkaa mobiilisovellusten ja niiden markkinoinnin ympärillä, ovathan sovellukset tänä päivänä yksi voimakkaimmin kasvavista markkinointikanavista. Kuten tässä blogitekstissä kirjoitimme, sovelluksen eli applikaation käyttäjämääriä voi hetkellisesti kasvattaa esimerkiksi markkinoinnilla, tempauksilla tai PR-kampanjoilla. Tärkeintä on kuitenkin suunnitella sovellus alusta asti niin, että se ruokkii itse itseään. Tähän on kolme mallia, joista voit lukea lisää täältä. Sovellusten käyttö lisääntyy,… Lue lisää

Haaveissa oma applikaatio? Sovelluksen suunnittelu ja lanseeraus

Mobiililaitteiden ja sovellusten käyttö sekä sovelluksissa tehtyjen ostojen määrä kasvaa jatkuvasti ja sovellukset ovat nykyään yhä merkittävämpi markkinoinnin kanava. Tämän tiedon valossa oma sovellus voi tuntua houkuttelevalta idealta kun mietitään miten yritys voisi tavoittaa uutta yleisöä ja sitouttaa olemassa olevaa entistä tiiviimmin yrityksen sisältöihin. Sovellusmaailmassa kilpailu on kuitenkin kovaa, joten pohjatyöt on tehtävä huolella: sovelluksen… Lue lisää

Siliän palvelut

Siliä on sosiaalisen median asiantuntija. Autamme yrityksiä tavoittamaan kohderyhmänsä ja luomaan aitoa vuorovaikutusta verkossa. Olemme tekevien tyyppien toimisto, joka on asiantuntijuudessaan aina aallon harjalla. Tekemämme suunnitelmat ja strategiat on helppo viedä käytäntöön. Uskomme, että keinojen tulee olla kaikista tuoreimmat, ja niiden tulee johtaa mitattaviin tuloksiin. Sisällöt suunnittelemme osallistaviksi ja innostaviksi. Tapamme tehdä on aina aitoa… Lue lisää