Somemanageri-koulutuksesta tehoa viestintään

Siliän suosittu Somemanageri-koulutus tulee nyt tarjolle yrityksille ja yhteisöille yksityisenä koulutuskokonaisuutena. Koulutus on suunnattu yrityksille ja organisaatioille, joilla on useita eri toimipaikkoja ja monia sosiaalisen median kanavia hallittavanaan sekä useita eri ylläpitäjiä some-kanavissa.

Siliä on kouluttanut sosiaalisen median maailmassa jo usean vuoden ajan. Some- ja yhteisömanageri -koulutuksen on käynyt jo yli 100 henkilöä ja kouluttajien arvosana onkin asteikolla 1–5 huikea 4,5!

Koulutusten osallistujat ovat kiittäneet meitä erityisesti näistä:

  • Kouluttajat puhuvat suomea eikä jargonia, joten koulutusta on helppo seurata.
  • Kouluttajat ovat asiantuntevia ja selkeitä.
  • Kurssilla on sopivassa suhteessa teoriaa, käytäntöä ja keskustelua.
  • Osallistuminen on mukavaa: kurssilla oppi paljon ja sai inspiraatiota omaan työhön.

Koulutus sisältää kuusi koulutuspäivää, joissa syvennytään sosiaalisen median strategiaan ja rakennetaan suunnitelmallista someviestintää. Kurssi tarjoaa tiimeille mahdollisuuden kehittää oman organisaation sosiaalisen median kanavia ja sisältöjä, ja tarjoaa tilaisuuden pysähtyä miettimään tavoitteita ja käytäntöjä yhdessä. Koulutuksen avulla saatte hajanaisen somekentän tehokkaasti haltuun ja kanavat puhuvat yhtenäisellä äänellä.

Somemanageri-koulutus sopii yrityksen tai yhteisön henkilöille, jotka

  • ylläpitävät sosiaalisen median yrityssivuja tai ryhmää työssään,
  • vastaavat työssään esim. asiakkuuksista, asiakaspalvelusta, viestinnästä, markkinoinnista ja myynnistä,
  • haluavat oppia tekemään somea pitkäjänteisesti ja tavoitteellisesti sekä nostamaan tekemisen uudelle tasolle.

Koulutussuunnitelma

1. koulutuspäivä: Somestrategia ja kohdeyleisö
t
Ensimmäisessä koulutuspäivässä kirkastetaan somen tekemisen tavoitteita ja kohderyhmiä markkinointisuunnitelmaan peilaten, ja valitaan tavoitteita tukevat sosiaalisen median kanavat. Päivän aikana myös linjataan, mihin sosiaalisen median kanaviin kurssilla paneudutaan.

2. koulutuspäivä: Kanavien tyyli ja sisällöt
Toisessa koulutuspäivässä mietitään kanavien tone of voicea ja visuaalista tyyliä eteenpäin, ja analysoidaan ja ideoidaan kanavien sisältöä. Sisältöstrategiaa tehdään eri asiakaspolun vaiheisiin eli tietoisuus-, harkinta- ja ostopäätös-vaiheisiin. Lisäksi tutustutaan sosiaalisen median trendeihin.

3. koulutuspäivä: Tavoitteet ja mittaaminen
Kolmannessa koulutuspäivässä luodaan relevantit sosiaalisen median tavoitteet ja tutustutaan sosiaalisen median kanavien tarjoamaan analytiikkaan. Lisäksi tutustutaan maksetun mainonnan tekemiseen ja mahdollisuuksiin sosiaalisessa mediassa.

4. koulutuspäivä: Kuva- ja videosisällöt
Neljännessä koulutuspäivässä tutustutaan kuva- ja videokerronnan muotoihin ja mahdollisuuksiin sosiaalisessa mediassa. Koulutuspäivässä kuvataan ja editoidaan videoita mobiililaitteilla ja tutustutaan somekanavien Stories– ja Live-ominaisuuksiin.

5. koulutuspäivä: Osallistaminen ja vuorovaikutus
Sosiaalisen median ytimessä on yhteisöllisyys, vuorovaikutus ja asiakaspalvelu. Viidennessä koulutuspäivässä pohditaan, miten näitä elementtejä tuodaan omiin kanaviin.

6. koulutuspäivä: Yhteenveto ja katse tulevaan
Viimeisellä kerralla tarkastellaan sitä, miten kanavat ovat kehittyneet kurssin aikana ja mitä niistä on opittu. Päivän aikana on mahdollisuus paneutua johonkin osallistujien toivomaan ekstra-aiheeseen. Aiemmissa koulutuksissa on perehdytty mm. palvelumuotoiluun somessa, Twitter- ja LinkedIn-mainontaan sekä Facebook Business Managerin hyödyntämiseen.

Kokeiluita ja käytäntöön viemistä koulutuspäivien välissä

Jokaiseen koulutuspäivään valmistaudutaan etukäteen lähetettävien ennakkotehtävien avulla. Koulutuspäivien välillä jokainen osallistuja ylläpitää ja kehittää omia some-kanaviaan itse valitsemiensa painopistealueiden mukaisesti. Somemanageri-koulutukselle luodaan oma oppimisympäristö esim. suljettu Facebook-ryhmä tai ryhmä asiakkaan omiin sisäisiin kanaviin kuten Slackiin.

Hinta

Somemanageri-koulutus sisältää kuusi koulutuspäivää ja yhden koulutuspäivän hinta on 2 400 €, eli yhteensä 14 400 € + alv. Kurssille mahtuu mukaan 10–15 osallistujaa, koulutukset suuremmalle ryhmälle ovat mahdollisia erikseen sovittaessa. Koulutuspäivien määrää ja sisältöjä on mahdollista muokata yrityksen tarpeiden mukaisesti.

Hinta ei sisällä tarjoiluja tai kouluttajan matkakuluja Helsingistä.

Paikka

Koulutukset järjestetään asiakkaan tiloissa. Siliä voi erillisveloitusta vastaan järjestää koulutustilat myös muualta.

Kiinnostuitko koulutuksesta?

Kerromme mielellämme lisää, laita meiliä tai soita Tiia Hamro-Drotz, tiia@silia.fi, puh. 044 0169 249.