Kauppakeskuksen sosiaalinen media

Jokaisen kauppa- ja liikekeskuksen, erikoiskauppojen keskusten sekä viihdekeskusten tulee olla läsnä myös sosiaalisessa mediassa. Voisimmeko auttaa juuri sinua ja teidän keskustanne löytämään oma paikkansa ja yleisönsä somessa? Kuluttajatottumukset muuttuvat, vastuullisuuteen ja yhteisöllisyyteen tulisi panostaa. Tulisi myös pitää kulutusta- ja palveluiden ostoa yllä, tavoittaa uusia asiakkaita sekä palvella nykyisiä paremmin. Samanaikaisesti ketjut ja yrittäjät kukin taistelevat… Lue lisää

Kauppakeskus somessa on aina valinta!

”Mulla on nyt tämä budjetti tässä ja tällä mentäisiin. Parasta mahdollista pitäisi saada aikaan sekä asiakkaita aamuihin ja arkipäiviin.”   Yksi taiteenlajinsa on kauppakeskusten sosiaalinen media nyt vuonna 2018   Kuluttajatottumukset muuttuvat, vastuullisuuteen ja yhteisöllisyyteen tulisi panostaa. Tulisi myös pitää kulutusta ja palveluiden ostoa yllä, tavoittaa uusia asiakkaita sekä palvella nykyisiä paremmin. Samanaikaisesti ketjut ja… Lue lisää

Tammikuun vikan viikon vinkkilista

Kirjailemme satunnaisesti viikon vinkkilistoja, ja nyt on vuoden 2018 ensimmäisen listan vuoro. Tänä vuonna lupaamme inspiroitua entistä enemmän uusista sisällöistä ja innostua myös meille vieraista, uusista ilmiöistä. Lupaamme myös jaella entistä kirjavampia sisältöjä ja myös niitä kuluneempiakin, koska aina joku itselle tuttu juttu on toiselle aivan uusi. Samaan aikaan pyrimme madaltamaan julkaisukynnystä.  Tammikuun viimeisen viikon… Lue lisää

Markkinoijan päivät sosiaalisessa mediassa ovat ohi

Facebook tulee lähiaikoina tekemään algoritmeihinsa muutoksia, jotka korostavat entisestään sosiaalisen median syvintä olemusta: vuorovaikutusta. Tästä syystä markkinoijan päivät ovat sosiaalisessa mediassa ohi. Tähänkin asti mainossisällöt ovat toimineet somessa huonosti, ja jatkossa ne toimivat siellä entistä huonommin. Facebookin ilmoituksen mukaan Facebook antaa jatkossa enemmän näkyvyyttä sellaisille sisällöille, jotka aiheuttavat aitoa vuorovaikutusta. Kavereiden julkaisuja näytetään uutisvirrassa yhä… Lue lisää

Pieni somepaasto jouluna 2017 ja ohjeet henkilökohtaiseen someen vuonna 2018

Moni asiakas on esitellyt kuluvan syksyn aikana omaa somenäkymäänsä ja kritisoinut näkemäänsä. Olemme saaneet paljon palautetta, joka kertoo, että LinkedInissä tuntuu olevan vain myyntimiesten ja -naisten postauksia, Twitterissä someräyhääjiä ja Instagramissa pelkkiä selfieitä. Moni on kaivannut parempia sisältöjä omiin uutisvirtoihinsa. Kollegat ja asiakkaat ovat tuskailleet myös sen kanssa, että keskittymiskyky on tuntunut katoavan sosiaaliseen mediaan…. Lue lisää

Sosiaalisen median trendit 2018, puikahdus pintaa syvemmälle

Sosiaalisen median trendit 2018 kurkistelee sosiaalista mediaa vähän eri kulmilta ja kannoilta. Tarkastelimme somea markkinointiviestinnän kokonaisuuden kannalta ja osa nostoista on suunnattu markkinointiviestinnän tekijöille ja prosessia johtaville, osa taas tätä osaamista ostaville. Kelleen ei tule yllätyksenä muutosvauhti, mutta samalla näkyvissä on myös pysähtymistä niiden tärkeimpien asioiden äärelle.   Älyä ja analytiikkaa Markkinoinnin automaatio ja personointi,… Lue lisää

Vinkkejä Instagramiin

Instagram on nopean selailun sovellus, joka miellyttää erityisesti visuaalisia ihmisiä. Koska Instagramia selaillaan erityisesti vapaa-ajalla hyvän fiiliksen, inspiraation ja ideoiden takia, on se yritykselle vaikuttava paikka näkyä, kun vain huomioi kanavan tyylin. Esimerkiksi linkkijaot eivät toimi Instagramin kuvateksteissä (linkki on syytä päivittää kanavan kuvaustekstiin eli bioon) ja paljon tekstiä sisältävät tarjouskuvat eivät sellaisenaan toimi Instagramissa… Lue lisää

Twitter-vinkkejä yrityksille ja organisaatioille

Twitter on monelle yritykselle sosiaalisen median kanavista se haastavin. Mitä yritys voi twiitata, miten erottua Twitterissä? Kokosimme vinkkejä yrityksille ja organisaatioille, jotka kaipaavat apua Twitter-sisältöjensä kanssa. Tekstin lopusta löydät myös videon, jolla juttelemme Twitteristä lisää aamukahvien äärellä!   Vinkkejä Twitteriin Twitter-seuraajien verkoston saa kasvamaan reagoimalla ja osallistumalla aktiivisesti: seuraa, tykkää, re-twiittaa, vastaa ja osallistu! Ole… Lue lisää

Videoiden kuvaaminen älypuhelimella – uhka vai mahdollisuus?

Video antaa julkaisulle parhaan näkyvyyden Kaikkien sosiaalisen median kanavien algoritmit suosivat tällä hetkellä videota. Se tarkoittaa, että saat julkaisuillesi enemmän näkyvyyttä, kun postaat kuvan tai linkin sijasta videon. Video on myös tehokas tarinan kerronnan muoto: videolla on mahdollista esittää asia napakasti ja luontevasti omin sanoin. Lyhyet sisällöt koukuttavat katsojan, joka saattaa katsella lyhyitä videoita peräkkäin… Lue lisää

Somestrategia työn alla – 8 keskeistä kohtaa!

Sitä sanotaan, että kulttuuri syö strategioita aamupalaksi ja näinhän se on. Totta sekin, että ensin kannattaa luoda strategioita, että voi onnistua uudistamaan ja synnyttämään haluttua yrityskulttuuria. Tämä kirjoitus käsittelee somestragian tekemistä, jonka meidän mielestämme tulee aina johtaa myös konkreettiseen toimintasuunnitelmaan. Me suosimme työpajamuotoista työskentelyä. Työpaja tulee aina valmistella ennakkoon ja olla hyvin johdettu. Somestrategian tarve… Lue lisää